Co z tą matmą?

„Kiedy dziecko napotyka na trudności i pomimo swoich starań nie jest w stanie sprostać wymaganiom szkolnym, prowadzi to do frustracji i poczucia bezsilności. Trudności rodzą niechęć i lęk, a niechęć i lęk blokują możliwości poznawcze, a więc powodują kolejne trudności. I tak nakręca się spirala matematycznych problemów.”
~ fragment artykułu Juniorowo z wywiadu z Małgorzatą Grymuzą, dyrektor generalną MathRiders Polska oraz właścicielką placówki w Wesołej.

Co jest nie tak z tą matematyką? Takie pytanie zostało postawione w wywiadzie, do którego zachęcamy!

„Kiedy przychodzi do nas uczeń z problemami w matematyce, to my tak naprawdę przez pierwsze lekcje musimy wykonać pracę psychologiczną. Dawać zadania, w których dziecko osiągnie sukces, chwalić, musimy mu pokazać, że potrafi. Kiedy przełamiemy te przekonania, z którymi przychodzi – że matematyka jest trudna, że ono jest w niej słabe – to jest fundament, żeby można było zrobić coś dalej. Wtedy w tym przyjaznym środowisku, w małej grupie dzieci naprawdę są w stanie dosyć szybko nadrobić zaległości – oczywiście każdy w swoim indywidualnym tempie – i w pewnym momencie doganiają grupę na zajęciach i swoją klasę w szkole”

Cały wywiad możecie obejrzeć tutaj: