Bezpłatne Warsztaty – Tajniki Pozytywnej Matematyki
Dlaczego wybraliśmy geometrię przestrzenną na warsztat?
– Bryły to coś, co dzieci dostrzegają na co dzień. Są naturalnym elementem ich otoczenia, tymczasem w edukacji niczym tabu zostawia się ja na potem;
– A przecież już przedszkolak buduje zamki i wie, jak umieścić klocek w kształcie walca, aby był podporą budowli. Podobnie dostrzega, że na ostrosłupach nie da się nic postawić.
Dlaczego zatem:
– nie nazwać tych „klocków”, nie dokonać ich segregacji wg. różnych cech (dzieci i tak robią to naturalnie);
– nie używać prawidłowego słownictwa do opisu brył;
– nie policzyć wierzchołków czy krawędzi?
Dzięki temu „siejemy” te prawidłowe określenia. Oswajamy dzieci z tą „trudną” geometrią, aby na dalszych etapach naturalnie i bez lęku poszerzały swoje umiejętności
W skrócie geometria przestrzenna:
– to rozpoznawanie i analiza brył w otaczającym nas świecie;
– to baza dla przyszłych architektów i inżynierów.
Rozwija myślenie wizualne i uwalnia potencjał dzieci.