Bezpłatne Warsztaty – Tajniki Pozytywnej Matematyki

Dlaczego wybraliśmy geometrię przestrzenną na warsztat?

– Bryły to coś, co dzieci dostrzegają na co dzień. Są naturalnym elementem ich otoczenia, tymczasem w edukacji niczym tabu zostawia się ja na potem;

– A przecież już przedszkolak buduje zamki i wie, jak umieścić klocek w kształcie walca, aby był podporą budowli. Podobnie dostrzega, że na ostrosłupach nie da się nic postawić.

Dlaczego zatem:

– nie nazwać tych „klocków”, nie dokonać ich segregacji wg. różnych cech (dzieci i tak robią to naturalnie);

– nie używać prawidłowego słownictwa do opisu brył;

– nie policzyć wierzchołków czy krawędzi?

Dzięki temu „siejemy” te prawidłowe określenia. Oswajamy dzieci z tą „trudną” geometrią, aby na dalszych etapach naturalnie i bez lęku poszerzały swoje umiejętności

W skrócie geometria przestrzenna:

– to rozpoznawanie i analiza brył w otaczającym nas świecie;

– to baza dla przyszłych architektów i inżynierów.

Rozwija myślenie wizualne i uwalnia potencjał dzieci.