Rozważając udział dziecka w zajęciach pozaszkolnych z matematyki, wielu rodziców zakłada, że zawsze będą to lekcje jeden do jednego. W Polsce jest to tradycyjny sposób, w jaki prowadzone są prywatne lekcje, szczególnie w przypadku matematyki. Istnieją jednak inne możliwości nauki, które są korzystniejsze dla dzieci. Jednym z nich jest nauka w małych grupach.
Lekcje w małych grupach to zajęcia podczas których nauczyciel pracuje jednocześnie z 4-8 uczniami. Jest to rozwiązanie pośrednie pomiędzy lekcjami przeprowadzanymi w przepełnionych klasach, gdzie potrzeby poszczególnych uczniów mogą zostać przeoczone, a nauką z korepetytorem – gdzie uczniowie pozbawieni są możliwości współpracy z rówieśnikami, a pomoc ze strony nauczyciela niejednokrotnie sprowadza się do rozwiązywania pracy domowej ucznia. Zajęcia w małych grupach muszą być jednak zawsze dopasowanie do uczniów o podobnych potrzebach, zdolnościach i doświadczeniach, aby wspólnie mogli uczestniczyć w zajęciach i na równi z nich korzystać.
Jedną z wad lekcji w „szkolnej ławce” jest konieczność pracy dzieci o różnych stylach i umiejętnościach według jednego, przyjętego systemowo sposobu nauczania. Niektórzy uczniowie mogą preferować praktyczny styl uczenia się, podczas gdy inni potrzebują wizualnym bodźców. Część dzieci może być bardziej utalentowana w pewnych aspektach tematu, z którymi inni się borykają . Te trudności nie dotyczą lekcji w małych grupach, ponieważ nauczyciele mogą umieszczać uczniów z rówieśnikami, którzy pracują na podobnym poziomie, dysponują pokrewnymi umiejętności i mają synonimiczny styl uczenia się.
Style uczenia się niektórych dzieci są nieodpowiednie również w środowisku indywidualnym. Są uczniowie, którzy dobrze się rozwijają, gdy rozwiązują problemy i pracują razem z innymi. Ci uczniowie mogą nie być w stanie przetworzyć trudnego równania matematycznego, na przykład, gdy jest zapisane przed nimi. Ale przekształcając je w wyzwanie – na przykład współzawodnictwo z innymi uczniami lub współpracując z rówieśnikiem w celu wspólnego rozwiązania zadania – lepiej to zrozumieją. Taką możliwość dają dzieciom zajęcia prowadzone w małych grupach.
1. Centra nauczania zapewnią wysokiej jakości, profesjonalne materiały do każdej z lekcji.
2. Nauczyciele centrów nauczania maja świetny kontakt z dziećmi, a także zostali gruntownie przeszkoleni z metody skutecznego nauczania i stale podnoszą swoje kompetencje.
3. Zajęcia w małych grupach odbywają się w bardziej przyjaznym otoczeniu niż sale w szkole.
4. Dzieci mogą dzielić się ze sobą swoją wiedzą lub problemami przy rozwiązywaniu zadań.
5. Lekcje w małych grupach zachęcają do interakcji i poprawiają umiejętności społeczne.
6. Możliwość zadawania pytań i wyrażania opinii na temat sposobów radzenia sobie z zadaniem buduje pewność siebie.
6. Dzieci mogą poznawać nowych przyjaciół.
7. Uczniowie mogą usłyszeć opinie innych dzieci i wysłuchać pytań, ale i rozwiązań, o których być może nie pomyśleli.
8. Zajęcia zachęcają do przyjaznej konkurencji.
9. Zapewniają żywe środowisko, przez co nauka staje się przyjemniejsza.
10. Nauczyciel jest wsparciem dla ucznia i nigdy go nie krytykuje.
11. Ceny są bardziej konkurencyjne ceny niż indywidualne korepetycje
12. Postępy dzieci są na bieżąco monitorowane przez nauczycieli i przekazywane rodzicom.
13. Dzieci uczą się współpracy i wspólnego rozwiązywania problemów.
14. Dzieci szybko nadrabiają ewentualne zaległości i rozwijają pasję do matematyki i nauk ścisłych, co procentuje przez całe ich życie.
15. Do dyspozycji rodziców jest wygodna poczekalnia, gdzie opiekunowie mogą zrelaksować się przy filiżance kawy czy herbaty. Posiadamy duży, bezpłatny parking (wjazd w kamiennej bramie od ulicy Wojciecha 12).