MathRiders Starter
Od 2 do 4 lat

Najlepszy Start w Matematykę

Najmłodsi uczniowie MathRiders doświadczają matematyki poprzez kontakt z otaczającym światem. Małe grupy, ciepłe, przyjazne otoczenie i pełne zabawy doświadczenie nauki dają dzieciom w wieku od 2 do 4 lat idealne warunki do pierwszego kontaktu z matematyką!

Matematyka od narodzin
Badania pokazują, że od najmłodszych lat dzieci myślą o otaczających je przedmiotach, ludziach i wydarzeniach w zaskakujący sposób. Od chwili narodzin niemowlęta chłoną informacje o otaczającym je świecie i próbują go zrozumieć. Potrafią rozróżniać dorosłych (sortowanie), zauważają, że po dniu następuje noc (relacja czasowa). Roczne dziecko umie poprosić o więcej herbatników i będzie niezadowolone, gdy ktoś mu jeden zabierze (dodawanie i odejmowanie). Dwulatek pokaże ci na palcach ile ma lat (ilość), a trzy lub czterolatek zbuduje wieżę z klocków i nawlecze koraliki na sznurek według określonego wzoru.

Matematyka poprzez zabawę, ruch i muzykę
MathRiders dla najmłodszych dzieci buduje solidne fundamenty matematyczne poprzez zabawę, ruch i muzykę. Bawiąc się, dzieci wypróbowują i dopracowują nowopoznane umiejętności. Nauka poprzez zabawę wpływa pozytywnie na budowanie pewności siebie. Program wprowadza m.in. Brain Jog – tzw. gimnastykę mózgu – ćwiczenie wspomagające myślenie i koordynację. Brain Jog łączy ruch z nauką.

Dzieci grają na perkusji, by aktywizować zmysł słuchu i rozwiązywać problemy matematyczne. Muzyka wzmacnia umiejętności wykonywania działań w pamięci i myślenie twórcze.

Umiejętności autoekspresji i zdolności przywódcze:
Każde dziecko zachęcane jest do wypowiadania się zarówno indywidualnie, jak również jako członek grupy. Autoekspresja wzmacnia poczucie własnej wartości i motywuje do dalszych działań, co z kolei generuje kolejne sukcesy. MathRiders uczy poprzez różnorodne aktywności, które pozwalają dziecku poznawać nowe sposoby rozumienia świata i dzielenia się swoimi odkryciami.

Budowanie trwałych fundamentów
Budowanie trwałych matematycznych fundamentów u 2-4 latków wymaga systematycznego podejścia. Powtarzalność aktywności i ciągła praktyka budują pewność i głębię zrozumienia. By zbudować trwałe fundamenty, zapoznajemy dzieci z pięcioma zagadnieniami matematycznymi:

  • Zrozumienie liczb i działania na nich – rozumienie liczb całkowitych i faktu, że są one reprezentacją pewnych ilości; liczenie, szeregowanie i porównywanie; także dodawanie i odejmowanie.

  • Pre-algebra – identyfikowanie, kopiowanie i kreowanie wzorów i relacji.

  • Geometria i zmysł przestrzenny – identyfikowanie kształtów, opisywanie relacji przestrzennych, czytanie map, wizualizacja przedmiotów w przestrzeni, użycie geometrii do rozwiązywania zadań.

  • Miary – uczenie się jak mierzyć i porównywać miary; zrozumienie pojęcia jednostki, pojęcie długości, szerokości, temperatury, objętości, czasu i wartości pieniądza.

  • Analiza danych – użycie wykresów, tabel i grafów do organizowania, porównywania i interpretowania danych.

Wiek dziecka
4_03

2-4


Nabywane umiejętności

 

Pogłębiane jest naturalne zainteresowanie dziecka matematyką. Rozwija ono myślenie matematyczne i symboliczne, proces rozumowania, sekwencjonowanie, rozwiązywanie problemów jednocześnie budując umiejętności przedstawiania i łączenia faktów matematycznych.


Rekomendowana liczba lekcji

32 w roku szkolnym


Długość i częstotliwość lekcji

Lekcje 30-minutowe, raz w tygodniu


Materiały dydaktyczne

Unikalne plansze do nauki (używane podczas zajęć)

Oceny idą w górę

Metodyka

Miłośnicy matematyki

Wyjątkowi nauczyciele